دریافت کد بهداشت برای مسافران ترکیه الزامی است

اسماء بهتاش
28 آبان 1399

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرده تمامی مسافرانی که قصد سفر با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس را دارند و همچنین می خواهند به مراکز خرید بروند، باید کد HES دریافت کنند. از تاریخ ۱۸ مه ۲۰۲۰ (۲۹ اردیبهشت) دریافت کد سلامت برای مسافران کشور ترکیه الزامی شده است.

چگونه کد HES دریافت کنید؟

دریافت کد HES با استفاده از ۴ روش زیر امکان پذیر است:

۱) نحوه دریافت QR-Code و تکمیل فرم ورود به ترکیه

براساس اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت بهداشت کشور ترکیه صادر شده است، از تاریخ 15 مارس 2021 تمامی مسافران بالای 6 سال که قصد سفر به ترکیه را دارند، باید حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز به وبسایت وزارت بهداشت ترکیه مراجعه نموده و نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی و اخذ تاییدیه به صورت QR Code اقدام نمایند. پس از تکمیل فرم، یک کد HES برای شما ایجاد می‌شود.
شما ملزم به ارائه اطلاعات دقیق و صحیح هستید، زیرا این کد هنگام ورود به کشور ترکیه بررسی می‌شود و در صورت صحیح نبودن اطلاعات، ممکن است مجازات شوید و یا حتی اجازه ورود به ترکیه را نداشته باشید. در ادامه نمونه QR Code ارائه شده را برای شما عزیزان نمایش داده‌ایم.

۲) دریافت کد HES از طریق اپلیکیشن Hayat Eve Sığar (اندروید و iOS)

 این اپلیکیشن برای کاربران اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است. در این اپلیکیشن، غربالگری صورت گرفته و اعلام می‌شود که مسافر از سلامت کافی برخوردار است یا نه. جهت دریافت کد HES ابتدا باید اپلیکیشن آندروید و iOS را دانلود و نصب نمائید. پس از آن، به منوی HES Kodu IŞlemleri مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید. اگر شهروند ترکیه باشید، باید کد ملی و در صورتی که مسافر خارجی باشید، باید شماره پاسپورت را به همراه اطلاعات تماس (شماره تلفن و ایمیل) و تاریخ تولد به درستی و به طور کامل وارد کنید.

۳) دریافت کد HES از طریق sms

شهروندان ترکیه: شهروندان ترکیه برای دریافت این کد باید متن زیر را به شماره ۲۰۲۳ ارسال کنند.


دارندگان کارت اقامت یا کیملیک کارت ترکیه

 افرادی که کارت اقامت ترکیه دارند و شماره کیملیک آنها با ۹۷، ۹۸ و ۹۹ آغاز می‌شود، باید با فرمت زیر اطلاعات خود را برای شماره ۲۰۲۳ ارسال نمایند.


گردشگران ترکیه

گردشگرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، باید برای ورود به مراکز خرید و استفاده از حمل و نقل عمومی کد HES دریافت کرده باشند. اگر شما نیز مسافر ترکیه باشید، باید اطلاعات خود را با فرمت زیر به شماره ۲۰۲۳ ارسال کنید. لازم به ذکر است که ارسال پیامک تنها با شماره موبایل ترکیه امکان‌پذیر است. در صورتی که خط تلفن ترکیه ندارید، می‌توانید از یک فرد دیگر تقاضا کنید که این اس‌ام‌اس را از جانب شما ارسال کرده و کد HES مختص شما را دریافت کند.

۴) دریافت کد HES از سیستم e-Devlet

 برای دریافت کد همچنین می‌توانید به وب‌سایت خدمات دولت الکترونیک کشور ترکیه مراجعه کنید. در این وبسایت همچنین می‌توانید برای فرزندان زیر 18 سال خود کد HES دریافت نمائید.

وبسایت آذربلیط تمامی پروازها به مقاصد و تاریخ‌های مختلف را ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید اینترنتی بلیط هواپیما را داشته باشید با کلیک روی دکمه خرید بلیط هواپیما در انتهای این متن به صفحه اصلی وبسایت هدایت شده و با وارد کردن اطلاعات پرواز می توانید، بلیط ارزان یا حتی بلیط لحظه آخری را خریداری نمایید. اگر سوال و یا مشکل خاصی در فرآیند خرید بلیط داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی تماس با پشتیبانی، از پشتیبانی 24 ساعته آذربلیط در 7 روز هفته به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

چگونه از کد HES استفاده کنید؟

این کد برای تمامی سازمان‌ها، مراکز و موسسات مرتبط ارسال می‌شود و بدین ترتیب بررسی می‌شود که آیا فرد به بیماری کرونا مبتلا است یا نه.
شما می‌توانید کد دریافت کرده را مستقیما یا از طریق اپلیکیشن موبایل به مراکز ارائه دهید. این مراکز مشاهده خواهند کرد که آیا شما از لحاظ ویروس کرونا خطری دارید یا نه. علاوه بر این، شما نیز خواهید دید که تا چه حد در معرض خطر قرار دارید.

کد HES چه کاربردی دارد؟

شرکت‌ها و مراکز، وضعیت سلامت شما را با کد بررسی می‌کنند. در صورت وجود خطر، از مسافرت یا بازدید فرد جلوگیری می‌شود.
به عنوان مثال، کد HES شما قبل از سفر (با هواپیما، قطار یا اتوبوس) به اشتراک گذاشته خواهد شد. بنابراین امکان بررسی خطر کووید-۱۹ برای همه مسافران از طریق کدها وجود خواهد داشت و افراد دارای خطر از سفر منع خواهند شد.
همچنین اگر شما به همراه افردی سفر کرده‌اید که در طول سفر هیچ خطری نداشته‌اند اما بعد از 14 روز کرونای آنها مثبت شده باشد، از سوی سازمان بهداشت برای راهنمایی و ارائه مراقبت‌های بهداشتی با شما تماس گرفته می‌شود.

نکات قابل توجه در مورد کد HES

هر کد برای یک دوره زمانی خاص یا بدون محدودیت زمانی معتبر است. تاریخ انقضای کد Hes باید حداقل ۷ روز پس از تاریخ پرواز برگشت شما باشد. در غیر این صورت، رزرو شما کنسل خواهد شد.
• دریافت کد برای نوزادان زیر ۲ سال نیاز نیست.

خرید بلیط هواپیما استانبول

شما هم چنین میتوانید با کلیک روی لینک های زیر اطلاعات پرواز هواپیمایی آتا و اطلاعات پرواز هواپیمایی ایرتور را که به صورت کامل تهیه شده مطالعه فرموده و اقدام به خرید بلیط کنید.

سوالات متداول کد HES:

کد HES چیست؟

کد HES، در واقع کد بهداشتی است که برای ورود به کشور ترکیه و همچنین ورود به مراکز خرید و استفاده از حمل و نقل عمومی الزامی است.

چگونه کد حس دریافت کنیم؟

برای دریافت کد هس باید به وبسایت وزارت بهداشت کشور ترکیه مراجعه کرده و فرم را تکمیل نمائید تا یک کد برای شما صادر شود.

آیا با داشتن نتیجه منفی تست PCR باید کد HES نیز دریافت کنیم؟

بله، برای ورود به کشور ترکیه علاوه بر در دست داشتن تست منفی کرونا، باید کد حس نیز دریافت کنید.

آیا دریافت کد HES برای نوزادان نیز الزامی است؟

دریافت کد HES برای نوزادان زیر 2 سال نیاز نیست.

آیا کودکان زیر 6 سال نیز باید QR-Code دریافت کنند؟

کودکان زیر 6 سال ملزم به تکمیل فرم و دریافت QR-Code نیستند.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *