گردشگران خارجی در ایران

حضور گردشگران و توریست‌های خارجی در مسجد جامع اصفهان
اسماء بهتاش
27 خرداد 1399

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: تلاش می‌کنیم از تیرماه، شاهد حضور گردشگران خارجی در ایران باشیم.
علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های صنعت گردشگری با اشاره به آغاز فعالیت بسیاری از کشورهای منطقه در حوزه گردشگری خارجی، گفت: در تلاش هستیم در صورت امکان از تیر ماه مرزها برای ورود گردشگران خارجی به ایران باز شود.
وی اظهار داشت: با ابلاغ شیوه نامه بهداشتی بازگشایی هتل‌ها و آغاز سفرهای داخلی، شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی بخش دولتی و خصوصی و نیز گردشگران و مسافران در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم که شرایط مساعد سفر را فراهم کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین به گزارش اتحادیه اروپا در خصوص اقدامات ایران برای مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: این خبر تصویر مناسبی از ایران برای گردشگران خارجی ارائه می‌دهد تا آنها نیز این کشور را به عنوان مقصدی امن انتخاب کنند.
مونسان در ادامه تصریح کرد: باید برنامه‌ها و رویدادهای کلانی برای تحریک سفر و رونق مجدد صنعت گردشگری تدوین و اجرا شود. به عنوان مثال سفر اینفلوئنسرها به ایران می‌تواند یک پیام خوب به دنیا درباره شرایط مطلوب بهداشتی در ایران باشد.
ولی تیموری، معاون گردشگری کشور نیز در همین جلسه گفت: دولت برای بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته و تاکنون ۷۲۰۰ واحد گردشگری برای دریافت تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد ثبت نام کرده‌اند.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *