کرونا، سفر در ایران را به کالایی لوکس تبدیل خواهد کرد

حضور گردشگران و توریست‌های خارجی در مسجد جامع اصفهان
اسماء بهتاش
26 خرداد 1399

محمدعلی واقفی، نایب رئیس جامعه تورگردانان ایران اظهار دارد: قیمت خدمات سفر در ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا بالا خواهد رفت و سفر به کالایی لوکس تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به کنسلی 90 درصد تورهای ورودی 2020، از امکان لغو 10 درصد باقی مانده خبر داد. با این حال طبق اظهارات واقفی، اکثر آژانس های خارجی از حالا برای سفر در سال 2021 از آژانس های ایرانی قیمت می خواهند.
نایب رئیس جامعه تورگردانان ایران، آینده سفر را این گونه تحلیل و پیش بینی کرده است که اگر ویروس کرونا استمرار یابد، نخست سفرهای داخلی برقرار خواهد شد که با ماشین شخصی و اقامت در چادر یا ویلای دربستی همراه خواهد بود. سپس سفرهای برون مرزی از کشورهای همسایه آغاز خواهد شد.
واقفی افزود: با آغاز دوباره سفر، مسافران به لوازم بیشتر و همچنین بیمه سفر نیاز خواهند داشت. تعداد بازدیدکنندگان و زمان بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها کاهش خواهد یافت. همین عوامل باعث افزایش قیمت تمام شده خدمات سفر و تبدیل آن به کالای لوکس خواهد شد. وی به نبود زنجیره تامین خدمات گردشگری و مشارکت بخش های خدمات گردشگری در ایران اشاره کرد و گفت: قیمت تورهای داخلی و ورودی، بالا خواهد رفت. از سوی دیگر کشورهای رقیب و همسایه به دلیل داشتن زنجیره تامین، قیمت‌ها را کنترل کرده و بازارهای ایران را صاحب می‌شوند؛ گردشگر ایرانی به جای شیراز و کیش ترجیح می‌دهد به جایی مثل دبی سفر کند. با این رویه نه تنها بازارهای ورودی بلکه بازار داخلی را نیز از دست خواهیم داد.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *