راهنمای ترمینال‌های پروازی فرودگاه مهرآباد تهران

تابلوی جلوی ترمینال 1، راهنمای ترمینال‌های پروازی در فرودگاه مهرآباد
اسماء بهتاش
10 مرداد 1399

فرودگاه مهرآباد تهران یکی از پرترددترین فرودگاه‌های ایران است که دارای 6 ترمینال پروازی می‌باشد. وجود چندین ترمینال در یک فرودگاه باعث می‌شود که مسافران پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما به این فکر بیافتند که پرواز آنها از کدام ترمینال خواهد بود. به عنوان مثال چه بلیط تبریز تهران رزرو کرده باشید و چه بلیط تهران مشهد خریده باشید، باید بدانید که به کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید یا از کدام ترمینال خارج شوید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با خیال راحت پس از خرید آنلاین بلیط هواپیما از آذربلیط، راهی فرودگاه شوید.

پروازهای هر شرکت هواپیمایی به ترمینال خاصی صورت می‌گیرد. ممکن است پس از خرید بلیط تهران، ترمینال پروازی روی آن نوشته شده باشد اما در صورتی که اطلاعاتی در مورد ترمینال مربوطه دریافت نکردید، کافیست به این مطلب مراجعه کنید. حتی ممکن است بخواهید به بدرقه یکی از آشنایان خود در فرودگاه مهرآباد بروید، در این صورت پیش از اینکه عازم فرودگاه شوید، نگاهی به جدول انتهای مطلب بیاندازید.

لوگونام شرکت هواپیماییپروازترمینال 1ترمینال 2ترمینال 3ترمینال 4
هواپیمایی کیش ایرکیش ایرپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی هوایپمایی زاگرسزاگرسپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی هواپیمایی آتاآتاپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی هواپیمایی قشمقشم ایرپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی هواپیمایی معراجمعراجپرواز ورودی

پرواز خروجی


هواپیمایی کارونکارونپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی ایران ایرایران ایرپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی ایران ایرتورایران ایرتورپرواز ورودی

پرواز خروجی


هواپیمایی آسمانآسمانپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی هوپیمایی ماهانماهانپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی هواپیمایی تابانتابانپرواز ورودی

پرواز خروجی




کاسپینکاسپینپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی هواپیمایی اترکاترکپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی هواپیمایی پویاپویاپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی ساهاساهاپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی سپهرانسپهرانپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی هواپیمایی وارشوارشپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی فلای پرشیا
فلای پرشیاپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی هواپیمایی پارس ایر
پارس ایرپرواز ورودی

پرواز خروجی




هواپیمایی چابهارچابهارپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی هواپیمایی ارواناروانپرواز ورودی

پرواز خروجی


لوگوی هواپیمایی یزد ایریزد ایرپرواز ورودی

پرواز خروجی




لوگوی هواپیمایی آساجتآساجتپرواز ورودی

پرواز خروجی




شماره ترمینالنام شرکت هواپیمایی
ترمینال ۱پروازهای ورودی: هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی وارش، هواپیمایی چابهار، هواپیمایی اروان.

پروازهای خروجی: هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی وارش، هواپیمایی چابهار، هواپیمایی اروان.
ترمینال ۲پروازهای ورودی: هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی آتا، هواپیمایی معراج، هواپیمایی ایران ایر تور، هواپیمایی قشم ایر، هواپیمایی آسا جت، هواپیمایی کارون.

پروازهای خروجی: پروازهای ورودی: هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی آتا، هواپیمایی معراج، هواپیمایی ایران ایر تور، هواپیمایی قشم ایر، هواپیمایی آسا جت، هواپیمایی کارون.
ترمینال ۴پروازهای ورودی: ندارد.

پروازهای خروجی: فلای پرشیا، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی اترک، هواپیمایی پویا، هواپیمایی ساها، هواپیمایی سپهران، هواپیمایی پارس، هواپیمایی یزد ایر.
ترمینال ۶پروازهای ورودی: فلای پرشیا، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی اترک، هواپیمایی پویا، هواپیمایی ساها، هواپیمایی سپهران، هواپیمایی پارس، هواپیمایی یزد ایر.

پروازهای خروجی: ندارد.

1. شرکت هواپیمایی ایران ایر:

ایران ایر که ایرلاین حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران است، پروازهای داخلی و خارجی زیادی از مبدا تهران و به مقصد تهران دارد. خدمات ویژه، ناوگان باکیفیت و کیترینگ ایران ایر باعث شده که این شرکت هواپیمایی انتخاب اکثر مسافران باشد. تمامی پروازهای ورودی و خروجی ایران ایر از ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد صورت می‌گیرد. اگر شما نیز از طرفداران ایرلاین ایران ایر هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر را مطالعه نمایید.

هواپیمای ایران‌ایر از روبرو در ترمینال 2 فرودگاه

2. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور:

ایران ایرتور یکی از ایرلاین‌های فعال در مسیر تهران و دیگر شهرهای ایران و ترکیه است. با هواپیمایی ایران ایرتور می‌توانید به مقاصد آبادان، اهواز، اصفهان، اردبیل، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت، زنجان، زاهدان، شیراز، کرمانشاه و کیش سفر کنید. اگر بلیط تهران ایران ایرتور را خریداری کرده باشید، باید به ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید.

هواپیمایی ایران‌ایرتور از نمای کناری در ترمینال 2 فرودگاه

3. شرکت هواپیمایی آتا:

هواپیمایی آتا یکی از ایرلاین‌های محبوب مسافران تبریزی است چرا که این شرکت هواپیمایی از این شهر متولد شده است. پروازهای آتا به مقاصد مختلفی انجام می‌پذیرد. از جمله مهمترین مقاصد پروازهای هواپیمایی آتا ، تهران است. اگر شما هم از مسافران کثیرالپرواز مسیر تبریز تهران باشید، حتماً از قیمت بلیط آتا اطلاع دارید. این ایرلاین پروازهایی با قیمت مناسب در مسیرهای مختلف ارائه می‌دهد. فقط کافیست نسبت به خرید اینترنتی بلیط هواپیما از آذربلیط اقدام نمایید تا قیمت مناسب پروازهای آتا را ببینید. اگر بلیط هواپیمایی آتا از مبدا یا به مقصد تهران خریده باشید، به ترمینال 2 خواهید رفت.

هواپیمای آتا در حال بورد و استارت زمینی

4. شرکت هواپیمایی قشم ایر:

قشم ایر به عنوان یک شرکت هواپیمایی مشهور ایرانی، همه روزه پروازهای داخلی و خارجی متعددی ارائه می‌دهد. هواپیماهای قشم ایر از کیفیت خوبی برخوردارند، به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید با مشخصات ناوگان هواپیمایی قشم ایر آشنا شوید، به مطلب مشخصات فنی ناوگان شرکت‌های هواپیمایی داخلی مراجعه نمایید. همانطور که در جدول انتهای این مطلب نیز نوشته شده است، پروازهای ورودی و خروجی قشم ایر از ترمینال 2 است.

هواپیمایی قشم ایر از نمای کناری	در ترمینال 2 فرودگاه

5. شرکت هواپیمایی معراج:

هواپیمایی معراج خدماتی نظیر جابجایی مسافرین در مسیرهای داخلی و خارجی، جابجایی بار همراه مسافرین، سرویس‌های جانبی همچون ترانسپورت و هتل و همچنین خدمات فرودگاهی و سرویس به مسافرین ارائه می‌دهد. پروازهای ورودی و خروجی معراج در فرودگاه مهرآباد نیز همچون قشم ایر و آتا از ترمینال 2 می‌باشد.

هواپیمای معراج از نمای پشتی در ترمینال 2 فرودگاه

6. شرکت هواپیمایی کارون:

هواپیمایی کارون یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های ایران است که به عنوان شرکت هواپیمایی نفت شناخته می‌شد. ایرلاین کارون پروازهای متعددی در مسیر تهران – اهواز ارائه می‌دهد. خریداران بلیط تهران اهواز و بلیط اهواز تهران از قیمت مناسب پروازهای هواپیمایی کارون باخبر هستند. پروازهای این ایرلاین نیز از ترمینال 2 انجام می‌گیرد.

هواپیمای کارون در آسمان هنگام فرود

7. شرکت هواپیمایی کیش ایر:

کیش ایر یکی از ایرلاین‌های خصوصی ایرانی است و پروازهای مختلفی از مراکز استان‌های کشور به مقاصد حاشیه خلیج فارس دارد. مطمئناً پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی کیش ایر ، این سوال به ذهنتان رسیده که پروازهای کیش ایر از کدام ترمینال است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پروازهای ورودی و خروجی کیش ایر از ترمینال 2 انجام می‌گیرند.
اگر قصد دارید از مقاصد پروازی کیش ایر و تمامی ایرلاین‌های ایرانی مطلع شوید، به مطلب مقاصد داخلی و خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مراجعه نمایید.

خدمه هواپیمایی کیش‌ایر در ترمینال 1 فرودگاه

8. شرکت هواپیمایی زاگرس:

ایرلاین زاگرس یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشور است که پروازهای مختلفی با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، بلیط تهران کرمان زاگرس ایرلاین با ارزان‌ترین قیمت در وبسایت آذربلیط قابل رزرو است. در صورتی که برای سفر به تهران، قصد رزرو پروازهای هواپیمایی زاگرس را دارید، بهتر است بدانید که پروازهای ورودی و خروجی زاگرس از ترمینال 1 انجام می‌گیرند.

هواپیمای زاگرس در آسمان از نمای کناری

9. شرکت هواپیمایی وارش:

وارش از بدو تاسیس با نام زیبا و اصیل خود، توجه همه را به خود جلب کرده است. این ایرلاین که فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده، جوانترین ایرلاین ایرانی می‌باشد. هواپیمایی وارش با 5 فروند هواپیمای خود، پروازهای مختلفی با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، بلیط تهران بندرعباس را می‌توانید با قیمتی مناسب از وبسایت آذربلیط خریداری نمایید. پروازهای ورودی و خروجی وارش از ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد انجام می‌پذیرد.

هواپیمایی وارش در فرودگاه به همراه خدمه و مهمانداران

10. شرکت هواپیمایی آسمان:

ایرلاین آسمان که از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شده، در حال حاضر پروازهای متعددی به بیشتر مقاصد کشور دارد. پروازهای ورودی آسمان در فرودگاه مهرآباد به ترمینال 6 و پروازهای خروجی آن از ترمینال 4 انجام می‌گیرد.

هواپیمایی آسمان با پله‌های باز در ترمینال 6 فرودگاه

11. شرکت هواپیمایی ماهان:

ایرلاین ماهان از مشهورترین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است که نه تنها به بیشتر مقاصد داخلی بلکه به مقاصد مختلف جهان نیز پرواز دارد. شما می‌توانید از آذربلیط که بهترین سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما است، بلیط ماهان را برای بیشتر مسیرها خریداری نمایید. اگر با هواپیماهای ماهان وارد فرودگاه مهرآباد تهران شدید، بدانید که از ترمینال 6 خارج خواهید شد و اگر با پرواز ماهان از تهران به مقاصد مختلف سفر کنید، باید به ترمینال 4 بروید.

هواپیمایی ماهان از نمای کناری در ترمینال 6 فرودگاه

12. شرکت هواپیمایی تابان:

ایرلاین تابان به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی که همواره پروازهای سروقت دارد، از این لحاظ، محبوبیت خاصی از سوی مسافران کسب کرده است. خرید بلیط تهران هواپیمایی تابان در وبسایت آذربلیط امکان‌پذیر است. به ویژه بلیط تهران اصفهان ایرلاین تابان با مناسب‌ترین قیمت در این وبسایت ارائه شده است. ترمینال 6 به پروازهای ورودی تابان و ترمینال 4 به پروازهای خروجی این ایرلاین اختصاص داده شده است.

یک سرمهماندار آقا و یک سرمهماندار خانم در کابین هواپیمایی تابان

13. شرکت هواپیمایی کاسپین:

ایرلاین کاسپین یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایران است. پرواز هواپیمایی کاسپین به مقاصد آبادان، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، تهران، چابهار، رشت، زاهدان، ساری، شیراز، عسلویه، کرمانشاه، کیش، ماهشهر، مشهد و یزد قابل رزرو است. در صورتی که بخواهید از مبدا تهران به سایر مقاصد سفر کنید باید به ترمینال 4 مراجعه کنید و اگر مقصد سفرتان تهران باشد، از ترمینال 6 خارج خواهید شد.

هواپیمایی کاسپین در آسمان با چرخ های باز در حال فرود

14. شرکت هواپیمایی پویا:

پویا ایر به عنوان یکی از جوان‌ترین شرکت های هواپیمایی ایرانی ،به چندین شهر مختلف کشور پرواز دارد. یکی از مقاصد داخلی پویا ایر، شهر تهران است. پروازهای ورودی هواپیمایی پویا به ترمینال 6 و پروازهای خروجی آن از ترمینال 4 است.

هواپیمایی پویا در کنار آشیانه

15. شرکت هواپیمایی ساها:

ایرلاین ساها با 3 فروند هواپیمای خود، پروازهای مختلفی به مقاصد اصفهان، اهواز، آبادان، بجنورد، بندرعباس، بوشهر، تهران، شیراز، کرمانشاه و کیش دارد. پروازهای ساها به مقصد تهران در ترمینال 6 و از مبدا تهران از ترمینال 4 انجام می‌گیرد.

خدمه و مهمانداران هواپیمایی ساها بر روی پله‌های هواپیما

16. شرکت هواپیمایی سپهران:

سپهران به عنوان ایرلاین بومی شهر شیراز و استان فارس، در کوتاه مدت توانسته رضایت مسافران خود را جلب کند. ایرلاین سپهران فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده و پروازهای دائمی و فصلی مختلفی به چندین مقصد کشور دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقاصد سپهران و سایر ایرلاین‌های ایرانی روی لینک کلیک کنید. پروازهای ورودی سپهران به تهران به ترمینال 6 و پروازهای خروجی از ترمینال 4 انجام می‌گیرد.

هواپیمایی سپهران در شب با چراغ‌های روشن

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *