تکلیف مسافران پس از لغو پروازها چیست؟

cancelled flight notification on mobile phone
admin
18 مهر 1403

لغو پروازها به خاطر مشکلات فعلی منطقه، برای خیلی از مسافران مسئله ای مهم و آزار دهنده به حساب می آید. اگر شما هم جزو افرادی بودید که به خاطر این مشکل پروازتان کنسل شده است، راهکار های متنوعی را می توانید برای دریافت حق خود مورد استفاده قرار دهید. کنسلی پروازها شاید برنامه های شما را به تعویق بیندازد ولی به صورت کلی، از نظر مالی مشکل جدی را برایتان ایجاد نخواهد کرد. با ما همراه شوید تا وضعیت پروازهای ایران و راهکار موجود پس از کنسلی پروازهای خارجی را بررسی کنیم.

کنسلی پروازها به کدام شرکت ها مربوط بودند؟

به نظر شما لغو پروازها مربوط به چه ایرلاین هایی بوده اند؟ ایرلاین های متنوعی درگیر این قضیه شده اند ولی به صورت کلی، دو مورد پگاسوس و شرکت هواپیمایی ترکیش را می توان به عنوان مهم ترین این موارد در نظر گرفت. به صورت کلی، کنسلی پروازهای این دو شرکت نه تنها چالش های گسترده ای را سر راه مسافران قرار داده است، بلکه توانسته روند خیلی از معاملات تجاری بزرگ ایران را نیز تغییر دهد.

احتمال کنسلی پرواز های داخلی چقدر است؟

با شرایط فعلی ایران، حتما شما هم از خود می پرسید که وضعیت کنسلی پروازها به چه صورت خواهد بود؟ اصلا مراحل مورد نیاز برای استرداد بلیط‌های کنسلی کدام اند؟ در حال حاضر پرواز های داخلی در اکثر ایرلاین ها بدون مشکل دنبال شده و مسافران در حال انتقال هستند. در نظر داشته باشید که با افزایش میزان تنش ها در منطقه، احتمال کنسلی یک سری از پرواز های داخلی هم وجود دارد.

البته که لغو پروازها مسئله ساده ای به حساب نیامده و می تواند چالش های متعددی را سر راهتان بگذارد. به صورت کلی، احتمال کنسل شدن پروازهای داخلی زیاد نیست ولی با افزایش میزان تنش ها، احتمال بروز مشکل برای شما افزایش پیدا خواهد کرد. پس بهتر است این موارد را مد نظر قرار دهید تا حین سفر با چالشی مواجه نشوید.

پس از کنسلی پروازهای خارجی تکلیف مسافران چیست؟

پس از لغو پروازهای ایران، برخی از مسافران خارجی که قصد سفر داشته اند مردد و سردرگم مانده اند. متاسفانه راهکار های زیادی جلوی پای این افراد قرار ندارد. آنها برای بازگشت به ایران، یک سری تکنیک های خاص را می توانند به کار گیرند.

به صورت کلی، پس از لغو پروازهای ایران طی چند وقت اخیر سفر زمینی تنها راه موجود برای ورود به کشور به حساب می آید. از همین رو، جلوی پای افراد یک راهکار ساده قرار می گیرد! آنها می توانند از طریق پرواز های داخلی کشور مد نظر، خود را به مرز ایران برسانند و از طریق زمین وارد کشور شوند.

در نظر داشته باشید که پس از لغو پروازها، جدا از این راهکار، مورد دیگری به ذهن نمی رسد. حتی اگر شما در کشور های اروپایی یا آمریکایی قرار دارید هم می توانید با خیال راحت نسبت به استفاده از این تکنیک اقدام نمایید. با این راهکار، شما طی مدت زمان کوتاهی خود را به داخل ایران خواهید رساند. البته، بهتر است پیش بینی هزینه های نهایی را انجام دهید.

هزینه پرواز مسافران به آنها مرجوع می شود!

در نهایت، به خاطر داشته باشید که لغو پروازها به معنای اعمال جریمه روی هزینه بلیط نمی باشد! بر اساس گفته مقامات بلند پایه، پس از کنسلی پروازها متقاضیان می توانند نسبت به دریافت هزینه بلیط خود اقدام نمایند. شرکت های هواپیمایی حق اعمال هیچ جریمه ای روی این مبلغ را نخواهند داشت. همین مسئله هم باعث شده تا متقاضیان و علاقه مندان بتوانند با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی نسبت به دریافت هزینه های نهایی خود اقدام کنند. البته، این مسئله تنها در صورتی صادق است که کنسلی توسط ایرلاین صورت گیرد. اگر خود مسافر بلیط را کنسل کرده باشد، قطعا جریمه روی آن اعمال خواهد شد. شما می توانید هم اکنون نسبت به ثبت درخواست استرداد بلیط‌های کنسلی از طریق ایرلاین خود اقدام نمایید.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *