شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

کیز کولسی(برج دختر) در استانبول هنگام غروب
اسماء بهتاش
5 شهریور 1399

یکسال از شیوع ویروس کرونا می گذرد. با افزایش مبتلایان به کرونا در سراسر جهان، کشورها محدودیت‌هایی برای سفرهای بین‌المللی اعمال کردند. ترکیه نیز در همسایگی ایران، مرز خود را به شهروندان این کشور بست. اما در این میان افرادی هستند که به دلیل مسائل کاری یا درسی در تلاش برای گذر از مرز ترکیه می‌باشند. در ابتدای شیوع کرونا، تمامی مرزهای زمینی و هوایی ترکیه بسته بود اما با گذشت زمان، سفر به ترکیه با شرایط خاص امکان پذیر شد. در این مطلب از آذربلیط تمامی روش‌های سفر به ترکیه را برای شما مسافران عزیز بیان می‌کنیم.

سفر زمینی به ترکیه در کرونا:

با اینکه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با خرید بلیط هواپیما ، از طریق مرز هوایی خود را به ترکیه برسانند اما در شرایط اخیر، مناسب‌ترین راه برای رفتن به ترکیه مرزهای زمینی است. همانطور که می‌دانید ایران سه مرز با ترکیه دارد که عبارتند از مرز سرو، مرز بازرگان و مرز رازی.

آیا مرز سرو باز است؟

مرز سرو اولین مرز زمینی ترکیه است که برای عبور ایرانیان باز شد اما نه برای همه. فقط افرادی اجازه عبور از این مرز را دارند که کارت اقامت دائم و موقت ترکیه را داشته باشند. برای سفر به ترکیه باید به مرز سرو رفته و نام نویسی کنید و منتظر بمانید تا نوبت شما برسد. لازم به ذکر است که شما اجازه ندارید خودروی شخصی خود را از مرز رد کنید.
سرو یکی از مرزهای زمینی سه گانه ایران با ترکیه است که از شهر ارومیه 60 کیلومتر فاصله دارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از برنامه‌ریزی برای سفر، از قوانین مرز مطلع شوید. به عنوان مثال عبور دانشجویان از مرز سرو گاهی اوقات محدودیت‌هایی دارد. شما می‌توانید پیش از اقدام به سفر با شماره تلفن مرز سرو 04432444399 تماس بگیرید. با توجه به تعداد زیاد مسافران، طبیعی است که که این شماره مشغول باشد. به همین دلیل صبور باشید و در ساعت‌های مختلف روز تماس بگیرید.

آیا مرز بازرگان باز است؟

مرز بازرگان از اواسط خرداد برای عبور کامیون‌ها و خودروهای ترانزیتی دو کشور باز شده است. مسافران، حتی افراد دارای اقامت ترکیه نیز اجازه عبور از مرز بازرگان را ندارند. پس اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، فعلا این مرز را فراموش کنید.

آیا مرز رازی باز است؟

مرز رازی یکی از مرزهای ایران و ترکیه است که پس از شیوع ویروس کرونا به طور کلی بسته شده و تاکنون خبری مبنی بر باز شدن آن منتشر نشده است.

مسافران در فرودگاه ترکیه با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی

پروازهای ترکیه در کرونا:

با اینکه بیشتر پروازهای ترکیه پس از شیوع کرونا کنسل شدند اما برخی از ایرلاین‌های داخلی پروازهای محدودی به این کشور برقرار کردند. پرواز استانبول به تهران و پرواز استانبول به تبریز از جمله پروازهای فوق‌العاده‌ای بود که از سوی شرکت های هواپیمایی ایرانی مانند ماهان، قشم ایر، ایران ایرتور، آتا، معراج و ایران ایر برای بازگرداندن ایرانیان به کشور انجام شد.
از جمله پروازهای ایران به ترکیه که تاکنون برقرار شدند نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
پرواز تبریز استانبول آتا، پرواز تبریز استانبول ایران ایرتور، پرواز تبریز استانبول معراج، پرواز تهران استانبول ایران ایرتور، پرواز تهران استانبول ماهان، پرواز تهران استانبول آسمان و پرواز تهران استانبول قشم ایر.
نکته مهم در مورد این پروازها، این بود که فقط مختص شهروندان ترکیه، دارندگان کارت اقامت ترکیه و ویزای کار ترکیه بودند. در حال حاضر، پروازهای مختلفی از تبریز و تهران به مقصد استانبول و آنکارا برقرار شده‌اند. برای اطلاع از پروازهای ایران به ترکیه پیشنهاد می‌کنیم را دنبال کنید. پیج اینستاگرام آذربلیط شما همچنین می‌توانید تاریخ و قیمت بلیط پرواز ترکیه را از وبسایت آذربلیط چک کرده و بلیط خود را با بهترین قیمت خریداری نمائید.

سفر به ترکیه بدون کارت اقامت

آنچه گفتیم مخصوص افرادی بود که کارت اقامت ترکیه داشتند اما مسافران عادی چطور؟ آیا هیچ راهی برای سفر به ترکیه برای مسافران عادی وجود ندارد؟ خوشبختانه پاسخ به این سوال منفی است زیرا قطر ایرویز راهی برای سفر مسافران ایرانی به ترکیه فراهم کرده است. گرچه قیمت بلیط قطرایرویز در مقایسه با قیمت بلیط ایرلاین‌های داخلی بالاست اما در حال حاضر تنها راه سفر به ترکیه است. این پروازها از تهران به دوحه و از دوحه به استانبول انجام می‌گیرد.

برج مراقبت فرودگاه جدید استانبول

با باز شدن مرزهای ترکیه، ایرلاین‌های ایرانی پروازهای خود را به این کشور از سر گرفتند.

پرواز تبریز به استانبول:

هواپیمایی آتا، ایران ایرتور و معراج تنها ایرلاین‌های ایرانی هستند که از تبریز به استانبول و بالعکس پرواز دارند. پرواز تبریز به استانبول آتا روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت 15:00 و پرواز استانبول به تبریز آتا روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت 18 می‌باشد. هواپیمایی ایران ایرتور نیز روزهای جمعه به مقصد استانبول پرواز دارد. پرواز تبریز به استانبول ایران ایرتور ساعت 11:45 و پرواز استانبول به تبریز ایران ایرتور ساعت 15:30 است. پرواز تبریز استانبول معراج نیز روزهای یکشنبه ساعت 10:45 و پرواز استانبول به تبریز معراج ساعت 14:15 می‌باشد.
تمامی این پروازها را می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت و به راحتی از وب‌سایت آذربلیط خریداری نمائید و در صورت نیاز به کنسلی، بلیط خود را تنها با یک کلیک استرداد کنید.

پرواز تهران به استانبول:

با یک جستجوی ساده در آذربلیط، خواهید دید که از تهران به استانبول همه روزه پرواز وجود دارد. بسیاری از ایرلاین‌های ایرانی در روزهای مختلف هفته پرواز تهران به استانبول و بالعکس دارند. در جدول زیر می‌توانید برنامه پروازی تهران – استانبول را مشاهده کرده و در صورت نیاز، بلیط خود را از آذربلیط خریداری نمائید.

ایرلاین روز پرواز ساعت رفت ساعت برگشت
معراج شنبه ۹:۵۰ ۱۴:۵۰
چهارشنبه ۹:۵۰ ۱۴:۲۰
ایران ایرتور یکشنبه ۱۱:۰۰ ۱۵:۰۵
دوشنبه ۱۱:۰۰ ۱۵:۱۵
سه شنبه ۱۱:۰۰ ۱۵:۱۵
جمعه ۱۱:۰۰ ۱۵:۲۰
آسمان دوشنبه ۱۵:۴۰ ۲۰:۱۰
پنجشنبه ۱۵:۴۰ ۲۰:۱۰
قشم ایر دوشنبه ۱۳:۳۰ ۱۷:۳۰
پنجشنبه ۱۳:۳۰ ۱۷:۳۰
جمعه ۱۳:۳۰ ۱۷:۳۰
ایران ایر یکشنبه ۸:۰۵
۱۰:۱۵
۱۲:۳۰
۱۴:۳۰
سه شنبه ۸:۰۵ ۱۲:۳۰
چهارشنبه ۸:۰۵
۱۰:۱۵
۱۲:۳۰
۱۴:۳۰
جمعه ۸:۰۵
۱۰:۱۵
۱۲:۳۰
۱۴:۳۰
ماهان شنبه ۶:۵۰ ۱۱:۳۵
یکشنبه ۶:۵۰ ۱۱:۳۵
۲۱:۱۵
دوشنبه ۶:۵۰ ۱۱:۳۵
سه شنبه ۶:۵۰
۹:۰۰
۱۱:۴۵
۱۷:۱۰
۱۱:۳۵
چهارشنبه ۶:۵۰ ۱۱:۳۵
پنجشنبه ۶:۵۰ ۱۱:۳۵
جمعه ۶:۵۰
۹:۰۰
۱۷:۱۰
۱۱:۳۵
۲۱:۱۵

لازم به ذکر است که برای تمامی پروازهای ترکیه ارائه تست کرونا در بازه 72 ساعت قبل از پرواز در آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت الزامی می‌باشد.

پرواز تهران آنکارا:

شرکت هواپیمایی ماهان یک پرواز هفتگی از تهران به آنکارا و آنکارا به تهران دارد تا مسافران این شهر بتوانند به راحتی خود را به مقصد برسانند. پروازهای تهران به آنکارا روزهای یکشنبه ساعت ۸:۰۰ یا ۹:۰۰ می‌باشد و پروازهای آنکارا به تهران روزهای یکشنبه ساعت ۱۱:۴۵ یا ۱۲:۴۵ می‌باشد.

سفر به ترکیه با هواپیمایی قطر (به جای سفر به ترکیه بدون کارت اقامت)

پروازهای هواپیمایی قطر در زمان بسته بودن مرزهای ترکیه، تنها راه سفر مسافران ایرانی به ترکیه بود. این پروازهای از تهران به دوحه و از دوحه به استانبول انجام می‌گیرد. با اینکه پروازهای مستقیم از ایران به ترکیه برقرار شده اما گاهی برخی از مسافران این پروازهای گران قیمت را ترجیح می‌دهند. در ادامه شما را با شرایط سفر به ترکیه با هواپیمایی قطر آشنا خواهیم کرد.

پروازهای هواپیمایی ترکیش به ایران:

ایرلاین ترکیش نیز پروازهای مختلفی از چندین شهر ایران از جمله تهران، تبریز، اصفهان و مشهد به ترکیه دارد. برنامه پروازی هواپیمایی ترکیش به شرح زیر است:

شهر روز پرواز ساعت رفت ساعت برگشت
تبریز یکشنبه ۸:۳۰ ۱:۵۰
دوشنبه ۸:۳۰ ۱:۵۰
چهارشنبه ۸:۳۰ ۱:۵۰
جمعه ۸:۳۰ ۱:۵۰
تهران شنبه ۱:۵۰
۷:۵۵
۱:۱۵
۲۰:۳۰
یکشنبه ۱:۵۰
۷:۵۵
۰۰:۱۰
۱:۱۵
۲۰:۳۰
دوشنبه ۷:۵۵ ۱:۱۵
۲۰:۳۰
سه شنبه ۱:۵۰
۷:۵۵
۱:۱۵
۲۰:۳۰
چهارشنبه ۱:۵۰ ۱:۱۵
۲۰:۳۰
پنجشنبه ۱:۵۰
۷:۵۵
۱:۱۵
۲۰:۳۰
جمعه ۱:۵۰
۷:۵۵
۱:۱۵
۲۰:۳۰
اصفهان شنبه ۲۱:۲۰
یکشنبه ۲:۱۰
سه شنبه ۲۱:۲۰
چهارشنبه ۲:۱۰
مشهد شنبه ۲۱:۰۰
یکشنبه ۲:۲۵
چهارشنبه ۲۱:۰۰
پنجشنبه ۲:۲۵

اگر قصد خرید بلیط پروازهای هواپیمایی ترکیش را دارید، می‌توانید با شماره گیری 0413137، رزرو خود را به کارشناسان پرواز خارجی شرکت آذرگشت ملکی بسپارید.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *