Ulko Tammio، جزیره ای بدون اینترنت

مهدیه قره شی
4 تیر 1402

با شروع فصل تابستان و نزدیک شدن به فصل گردشگری، جزایر و ساحل ها اولین مکان هایی هستند که به ذهن هر گردشگری خطور می کند. شنا کردن، آفتاب گرفتن و چرخیدن در شبکه های اجتماعی از جمله فعالیت هایی است که هر گردشگری در طول فعالیت های تابستانی خود انجام می دهد. اما تابحال تصور کرده اید که حداقل یک روز را در جزیره ای بدون دسترسی به اینترنت سپری نمایید؟ آیا به این جزیره سفر می کنید؟ سپری کردن یک روز از تعطیلات بدون دسترسی به اینترنت چه مزیتی برای شما به همراه خواهد داشت؟ در این مقاله سعی داشته ایم شما را با جزیره ی بدون اینترنت در فنلاند آشنا نماییم.

جزیره ULKO-TAMMIO:

به هنگام بازدید از جزیره فنلاند Ulko-Tammio اگر بخواهید عکس های خود را در این جزیره زیبا با دوستانتان به اشتراک بگذارید، این امکان برای شما فراهم نشده است. این جزیره به تازگی به اولین منطقه گردشگری بدون تلفن در جهان تبدیل شده است.

جوئل هینو، مدیر مدیریت بازدیدکنندگان در Parks & Wildlife فنلاند، گردشگران را به تجربه سپری یک روز تفریحی در طبیعت بدون دسترسی به اینترنت و گوشی تشویق می کند.

این جزیره که یک پست مرزی سابق در زمان جنگ بود، اکنون دارای مسیرهای طبیعت گردی، برج پرندگان، غاری که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می گرفته است قابل رویت می باشد. بازدیدکنندگان می توانند با قایق خصوصی، کشتی یا تاکسی آبی به Ulko-Tammio دسترسی داشته باشند و شب را در چادرها یا کابین ها بمانند. این منطقه به خاطر پرندگان و گیاهان کمیاب و همچنین طبیعت زیبا و سرسبز، به سواحل صخره‌ای ناهموار معروف است.

ایده تبدیل این منطقه به منطقه ای عاری از تلفن با مشاهده تأثیرات اعتیاد اجتماعی به فناوری شکل گرفت. اغلب اوقات استفاده از گوشی های همراه به هنگام سفر افزایش می یابد زیرا انتظار و فشار فزاینده ای برای به اشتراک گذاشتن لحظات تعطیلات به جای لذت بردن از آنها در بین گردشگران وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی جزیره Ulko Tammio:

جزیره Ulko-Tammio یکی از 100 جزیره واقع در پارک ملی شرقی خلیج فنلاند در منطقه Kotka-Hamina است. این جزیره در حدود 30 کیلومتری شهر Hamina قرار گرفته و کمتر از 10 کیلومتر با مرز روسیه فاصله دارد. جزیره Ulko-Tammio از دو جزیره کوچک تر تشکیل شده است.

جزیره Ulko-Tammio یک مقصد گردشگری محبوب در طول تابستان است. بازدیدکنندگان می توانند در یک کلبه در بیابان بمانند که از یک پادگان زمان جنگ ساخته شده در سال 1939 ساخته شده است. همچنین ده ها نقاشی سنگی که قدمت آنها به قرن نوزدهم باز می گردد را می توان در جزیره کوچک Ulko-Tammio در نزدیکی، که در شرق جزیره اصلی واقع شده است، مشاهده نمود.

تا قبل از جنگ جهانی دوم، جزیره Ulko-Tammio تنها به عنوان اردوگاه ماهیگیران و مرتع برای مردم جزایر دیگر، به ویژه Tammio استفاده می شد. در واقع، Ulko-Tammio در اوایل دهه 1920 یک منطقه طبیعی حفاظت شده اعلام شد.

جزیره Ulko-Tammio در حال حاضر خالی از سکنه است. این جزیره منزوی بسیاری از بقایای دوران جنگ از جمله دو توپ موزه، جایگاه های توپ، سنگرها، انبارهای مهمات و همچنین یک غار تقریباً 70 متری که برای محافظت از پرسنل طراحی شده است را در خود پنهان می کند. غار را می توان باید یک چراغ قوه کاوش کرد. لوح های یادبود و قبرهای سربازان موجود در این جزیره حکایت از مصیبت های دوران جنگ دارند.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *