کرواسی بدون چمدان های چرخدار

مهدیه قره شی
14 تیر 1402

ماتو فرانکوویچ، شهردار دوبرونیک در کرواسی، با حمایت از شعار به شهر احترام بگذاریم و با هدف حمایت از رفاه شهروندان، از ورود چمدان های چرخدار به این کشور خبر داد.

شهردار شهر دوبریک براساس شکایت ساکنان مناطق مرکزی نسبت به آلودگی های صوتی ناشی از حرکت چمدان ها بر روی سنگفرش خیابان های این شهر در ساعات شب که موجب بیداری ساکنان این منطقه می شد، اقدام به تصویب قانون جدید نمود.

براساس قانون جدید کرواسی، هر یک از گردشگرانی که در سطح شهر با چمدان چرخدار تردد نمایند، با جریمه 288 دلاری روبرو خواهند شد. بنابراین دولت محلی برای حل این مسئله گردشگران، سیستمی را راه اندازی خواهند نمود که چمدان ها را بوسیله پیک به محل اقامت آنها انتقال دهند.

البته شهرداری کرواسی، ماتو فرانکوویچ، در نظر دارد محدودیت تردد گردشگران را فقط به منع استفاده از چمدان های چرخدار محدود نکند. از قوانین دیگری که از نوامبر سال جاری شروع به فعالیت خواهد کرد، منع ورود تمامی چمدان های چرخدار به داخل شهر خواهد بود. البته افرادی نیز به منظور انتقال چمدان های گردشگران به محل اقامت آنها استخدام خواهند شد.

شهر کرواسی

شهر کرواسی:

کشور کرواسی در جنوب شرق اروپا در منطقه ولکان قرار گرفته و با کشورهایی چون اسلوونی، مجارستان، صربستان، بوسنی، هرزگوین، مونته نگرو هم مرز است. آثار تاریخی و میراث فرهنگی به‌جامانده از دوران تاریخی، گواهی بر تاریخ پرفراز و نشیب کرواسی است. شهر کرواسی از نظر بزرگی در رتبه 127 در دنیا قرار دارد. موقعیت جغرافیایی در مرکز و جنوب شرق اروپا قرار گرفته است. پایتخت کرواسی شهر زاگرب می باشد. در گذشته شهر کرواسی با نام جمهوری یوگسلاوی نیز شناخته می شده است.

خطوط ساحلی کرواسی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند. اولین چیزی که در سواحل کرواسی توجه شما را جلب می‌کند، آب‌های زلال است. تماشای این سواحل سفید و زیبا در کنار آب‌های زلال با طیف‌های زیبایی از آبی و سبز زمردین، از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به کرواسی است.

آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایم در نواحی ساحلی و آب‌و‌هوای قاره‌ای در نواحی داخلی که تابستان‌های گرم و زمستان‌های آن سرد است. فصل بهار از فصل‌های ایده آل برای سفر به کرواسی است. بسیاری از اهالی کرواسی هم در این فصل به‌سمت سواحل می‌روند.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *