یوگا در دل طبیعت

مهدیه قره شی
3 تیر 1402

اگر جزو افرادی باشید که به انجام فعالیت های ورزشی علاقه دارید، احتمالا با ورزش یوگا آشنا هستید. بسیاری از افرادی که به دنبال انجام فعالیت هایی در خصوص مدیتیشن و آرامش هستند، ورزش یوگا را برای دست یافتن به آرامش هر چند در مدت زمان کم انتخاب می نمایند. همان طور که می دانید انجام ورزش یوگا به محیط آن بستگی دارد. در واقع هر چقدر فضا زیبا و طرب انگیز باشد، شما را برای انجام ورزش یوگا ترقیب می کند. صنعت گردشگری نیز به خوبی توانسته در این زمینه ساختارهای لازم را فراهم آورد. بدین منظور در این مقاله به مکان های جذابی که برای انجام ورزش یوگا بسیار مناسب هستند و خاطره بسیار خوبی را برای شما فراهم خواهند کرد، پرداخته ایم.

ورزش یوگا:

از جمله قدیمی ترین تمرین هایی که در زمان های بسیاری به یک روش جامع و طبیعی انجام می شود، تمرین یوگا است. واژه یوگا از کلمه سانسکریت باستانی به معنای اتحاد، یوغ یا اتصال گرفته شده است. ریشه تمرین یوگا به فرهنگ هند می رسد. افرادی که همواره به تمرین یوگا مشغول هستند، یوگا را صرفا یک فعالیت بدنی در نظر نمی گیرند. در واقع تمرین یوگا را یک فعالیت برای درک احساس عمیق تری از خود بیان می کنند. به گونه ای که یوگا را فرصتی برای کنجکاوی در مورد اینکه چه کسی هستید، می شناسند.
با رشد یوگا در فرهنگ غربی در دهه 2000، این تمرین تا سال 2014، 20.4 میلیون نفر دنبال کننده دارد.

گردشگری یوگا سفری را از خود با ظرفیت های دگرگون کننده در زمینه فیزیکی و همچنین آگاهی روانی، معنوی و اجتماعی، ذهن، بدن و روح را یکپارچه می کند. به بیان دیگر، گردشگری یوگا بخشی از گردشگری سلامتی و علاقه خاص است.

با افزایش تعداد افرادی که به تمرین یوگا می پردازند، تورهایی در قالب تورهای یوگا در صنعت گردشگری شروع به فعالیت نموده اند. این تورها که بیشتر به عنوان تورهایی به شکل فراغت، سفر و ورزش با یکدیگر برگزار می شوند. در حال حاضر نیز در اقصا نقاط جهان از جمله هند، اروپا و… تورهایی برگزار می شود.

مکان هایی برای تمرین یوگا:

علاقه مندان تمرین یوگا برای انجام فعالیت هایشان معمولا به دنبال مکان هایی می گردند که از طبیعت بکر و هوای آزاد بهره مند شوند. بدین منظور در ادامه به مکان هایی که برای تمرین یوگا گزینه بسیار مناسبی می باشند، اشاره شده است.

  1. آشیانا، هند:

هیچ لیستی از استراحت های یوگا بدون گزینه ای در هند کامل نخواهد بود. آشیانا گوا علاوه بر آموزش معلمان جدید و با تجربه، برای تمرین‌کنندگان ورزش یوگا نیز شرایط مناسبی را فراهم آورده است. در این مرکز انواع یوگا نظیر یوگای درمانی کل نگر یا برنامه اکسیر جامع (ترکیبی از یوگا درمانی، ماساژ، مدیتیشن و پرانایاما (کار تنفس)) است. اتاق‌های این مرکز از کلبه‌های ساحلی گرفته تا سوئیت‌های مجلل تشکیل یافته است و به درمان‌های آیورودا در اسپا و فعالیت‌ها و کارگاه‌های خلاقانه می پردازد. شعبه دوم آشیانا در برزیل قرار گرفته است.

2. اقامتگاه سلامت چوپرا، ایالات متحده:

استراحتگاه سلامتی چوپرا که در Civana Wellness Resort & Spa در صحرای Sonoran آریزونا قرار دارد، شامل مدیتیشن و یوگا دو بار در روز، تجربیات سفارشی اسپا، 15 وعده غذایی گیاهی تهیه شده با اصول آیورودا و موارد دیگر در طول یک اقامت پنج شب است.

3. روح آبی، کاستاریکا:

Blue Spirit که بر روی یک تپه مشرف به اقیانوس آرام و ساحلی با ماسه سفید و پناهگاه لاک‌پشت‌ها به طول سه مایل قرار گرفته است، در یکی از مناطق آبی جهان قرار دارد. استراحتگاه روح آبی همیشه مختص یوگا نیست، در این مرکز گاهی اوقات شامل برنامه هایی چون رقص، مدیتیشن، داستان سرایی، پیلاتس، طب شامانی و غیره برگزار می شود.

4. گردهمایی شامبالا، سوئد:

گردهمایی شامبالا یک مرکز خلوتگاهی کنار دریاچه در جنگل برگسلاژن، تنها دو ساعت با ماشین از استکهلم فاصله دارد. یوگا، مدیتیشن، پیاده‌روی در جنگل، کرتان و درمان‌های اضافی مانند مدیتیشن در آب، ماساژ، و درمان کرانیوساکرال را جایگزین زمان صفحه نمایش خواهید کرد. معلمان بین‌المللی در طول سال میزبان استراحت‌های مضمونی هستند و تأثیر مفید یوگا را با فرهنگ اسکاندیناوی friluftsliv (زندگی در هوای آزاد) همراه می‌کنند، و زمانی را در طبیعت برای رفاه جسمی، ذهنی و معنوی می‌گذرانند.

5. آکادمی Casa Fuzetta، پرتغال

Casa Fuzetta که در قلب شهر قدیمی اولهائو قرار دارد، جواهر پنهان آلگاروه است. این مکان برای تعدادی استراحت در طول سال که توسط برخی از بهترین معلمان جهان آموزش داده می شود، در نظر گرفته شده است. استراحت‌ها بسته به اینکه چه کسی به آنها آموزش می‌دهد متفاوت است، اما گاهی اوقات شامل وعده‌های غذایی گیاهی، اقامتگاه‌های لوکس، صدا بافی، نوشتن و موارد دیگر نیز می‌شود.

6. مزرعه در سن بنیتو، فیلیپین

مزرعه در سان بنیتو، واقع در لیپا، یکی دیگر از مکان‌های تفریحی باشکوه است که در بیش از 100 هکتار از مناظر سرسبز واقع شده است که به ایجاد خلق و خوی آرام کمک می‌کند. در اینجا مهمانان می توانند در هوای گرم و تازه نفس بکشند و آب و هوای تازه ای را استشمام کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در یکی از برنامه‌های تندرستی استراحتگاه شرکت کنند که شامل همه چیز از یوگا و غذای خام گرفته تا پیشنهادات متمرکز بر زیبایی و طول عمر، سلامت روان، سلامتی سالمندان و غیره است.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با مکان های جذابی که در سراسر دنیا برای انجام تمرین یوگا وجود دارند آشنا شده باشید و برای انجام یک تمرین یوگا در طبیعت زیبا، یکی از این مکان ها را مد نظر قرار دهید.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *