گوشی خود را به حالت پرواز گذاشته اید؟!

مهدیه قره شی
13 آبان 1402

اگر اهل سفر با هواپیما باشید، مطمئنا با این سوال که مهمانداران در طول پرواز از مسافران می خواهند در طول پرواز تلفن خود را در حالت خاموش نگه دارند، آشناییت دارید. تا بحال به این سوال فکر کرده اید که چرا در طول پرواز بایستی گوشی های همراه را در حالت پرواز قرار دهیم؟ اگر شما هم کنجکاو هستید تا به پاسخ این سوال برسید، ما را تا آخر مقاله همراهی نمایید.

چرا به مسافران گفته می شود در طول پرواز گوشی خود را خاموش کنند؟

طبق تحقیقاتی علمی بدست آمده در سازمان هواپیمایی کشوری، تلفن های همراه می توانند در طول پرواز در عملکرد عادی تجهیزات هواپیما اختلال ایجاد نمایند. این اختلال در هدست خلبان بیشتر خود را نشان می دهد. امواج رادیویی که از دستگاه های الکترونیکی خاصی ساطع می کنند، تاثیراتی نظیر ابزارهای ناوبری و رادار خلبان، اتصال کنترل زمینی و حتی فناوری های جلوگیری از برخورد داشته باشند.

لورا لیندسی، کارشناس سفر در skyscanner معتقد است که اکثر تلفن های همراه امواج رادیویی قوی از خود ساطع نمی کنند. دستگاه هایی چون کیندل ها، آی پدها، لپ تاپ ها و حتی کنسول های بازی دستی، امواج های رادیویی در یک فضای فشرده، از خود منتشر می کنند.

به نقل از تامارا والویس (رییس ارتباطات wizz air) زمانی که مسافران در آسمان هستند، تلفن های همراه ها از دسترس دکل های تلفن دور هستند، اما دستگاه ها با ارسال سیگنال های الکترونیکی در جستجوی این اتصال ادامه می دهند. با روشن کردن گوشی ها در حالت پرواز، سیگنال های تلفن همراه حتی سیگنال های بی سیم غیر فعال می شوند. این امر از انتقال فرکانس های رادیویی در طول پرواز جلوگیری می کند و احتمال تداخل را با ابزارهای حیاتی هواپیما مانند سیستم های ناوبری یا دستگاه های ارتباطی را کاهش می دهد.

اگر مسافر فراموش کند گوشی خود را در حالت پرواز قرار ندهد، چه خطری برای هواپیما دارد؟

اگر مسافری فراموش کند که دستگاه خود را به حالت پرواز قرار دهد، خطری هواپیما را تهدید نمی کند. به هنگامی که مسافری فراموش کرده باشد که گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهد، صدای بازخورد سیگنال های الکتریکی از دستگاه ارسال می شود. این مسئله شاید یک مسئله ایمنی برای هواپیما یا مردم نباشد ولی قطعا آزاردهنده خواهد بود. لزوما روشن بودن گوشی در حین پرواز در عملکرد هواپیما ضرری در پی نخواهد داشت. عمده دلیل تاکید در حالت پرواز بودن گوشی ها صرفا یک اقدام احتیاطی است که توسط خدمه پرواز انجام می شود.

برقراری تماس تلفنی در هواپیما:

کشورهای عضو ایالات متحده و اتحادیه اروپا در تلاش اند که باندهای فرکانس 5G را در هواپیماها میسر نمایند. انجام این عمل تحول بزرگی را در صنعت هوانوردی ایجاد خواهد نمود.

مسافران اتحادیه اروپا به زودی می توانند از تلفن های خود در هواپیما استفاده کنند. طبق این قانون، خطوط هوایی با ارائه فناوری جدیدی در هواپیما، اتصال به شبکه تلفن همراه را میسر ساخته است. این بدین معناست که مسافران می توانند از تمامی ویژگی های تلفن خود در اواسط پرواز استفاده کنند و در طول مسیر از برنامه ها برای پخش موسیقی و ویدیو بهره مند شوند.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *