آیا کودکان و نوزادان نیز باید بلیط هواپیما داشته باشند؟

مهدیه قره شی
21 خرداد 1402

بسیاری از افراد به هنگام خرید بلیط هواپیما، کودکان و نوزادان خود را با فرض اینکه آنها هنوز به سنی نرسیده اند که شامل تهیه بلیط جداگانه برای خودشان شوند، اقدام به تهیه بلیط نمی کنند. این در حالیست که ایرلاین های بیشماری طبق قوانین بایستی کودکان و نوزادان به هنگام ورود به هواپیما بلیط خود را ارائه نمایند. با توجه به این موضوع، هر یک از ایرلاین ها مبالغ متفاوتی را لحاظ کرده اند.

خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوزادان:

طبق قوانین مقررات اتحادیه اروپا، هر کودک بایستی سند سفر خود را همراه با یک عکس همراه داشته باشد. بدین صورت هر یک از نوزادان که هنوز پاسپورت یا کارت شناسایی دریافت نکرده اند، در اسرع وقت اقدام به تهیه آن نمایید.
برای تهیه بلیط هواپیما برای کودکان و نوزادان بایستی قبل از پرواز به گروه سنی آنها توجه شود. بدین گونه که هزینه بلیط کودکان بین 2 الی 12 سال در ایرلاین ها متغیر خواهد بود و هر کودک طبق قوانین حتما باید صندلی داشته باشد.
این گروه سنی در پروازهای سیستمی 50 الی 75 درصد هزینه بلیط بزرگسالان خواهد بود. (برای اطلاع از قیمت این گروه سنی می توانید، در صفحه ای که پروازهای موجود را به جستجو می پردازید با انتخاب تعداد کودکان و نوزادان قیمت بلیط هواپیما نمایش داده خواهد شد.)

نوزادان که گروه سنی زیر دو سال را تشکیل می دهند، در پروازهای سیستمی قیمت بلیط شان معادل 10 درصد بلیط بزرگسالان به عنوان حق بیمه محاسبه خواهد شد. هر دو گروه سنی کودکان و نوزادان با چند درصد تخفیف به تهیه بلیط هواپیما خواهند پرداخت، با این تفاوت که برای نوزادان صندلی اختصاص نخواهد یافت.
با توجه به متغیر بودن فاکتورهای تعیین کننده، قانون ثابتی برای قیمت بلیط کودک در پرواز خارجی وجود ندارد.

نکات مهم در خصوص پرواز با کودکان و نوزادان:

طبق قوانین ایرلاین ها، امکان اختصاص صندلی به نوزادان وجود ندارد. بدین منظور نوزادان بر روی دامان یکی از بزرگسالان در طی سفر همراهی خواهند نمود. کودکان نیز در طول سفر در یک صندلی جداگانه توسط یک سیستم نگه دارنده سفر را با بزرگسالان همراهی می کنند. اما در این میان، والدین نیز در طول پرواز برای راحتی فرزندانشان بایستی به نکاتی که در ادامه ارائه خواهند شد، توجه نمایند:
– در طول سفر برای کودکان خوراکی و تنقلات به همراه داشته باشید.
– تفاوت در شرایط دمایی بین فرودگاه مبدا و مقصد به خصوص داخل هواپیما همراه داشتن یک لباس اضافی را می طلبد. برای اینکه کودکان تان از تغییراتی دمایی در امان باشند، چند لایه لباس بپوشانید.
– اختلاف دمایی موجود در حین پرواز ممکن است موجب متورم شدن پای کودکان شود. بنابراین جوراب های ضخیم به همراه داشته باشید و کفش هایشان را در داخل هواپیما در آورید.
– بهترین زمان مناسب برای پرواز با نوزادان، پروازهای شبانه هستند. چرا که بهترین زمان برای خواب آنها بحساب می آید و با آرامش بیشتری می توانند سفر را همراهی کنند.
– لوازم ضروری اعم از آب مناسب و پوشک در داخل هواپیما وجود دارد و نیازی به همراه داشتن این موارد نیست.
– در طول مسیر در جریان صعود و فرود هواپیما، با دادن شیشه شیر به کودکان تان می توانید فشار هوا را به تعادل برسانید.

آیا کودکان می توانند بدون همراه سوار هواپیما شوند یا خیر؟

قوانین شرکت های هواپیمایی مجوز ارائه بلیط برای کودکان بدون همراهی والدین شان را فراهم نموده است. این مجوز در حالی است که کودکان بالای 5 سال می توانند پروازهای بدون توقف را رزرو نمایند. اما از آنجاییکه شرایط کودکان پیش از پرواز باید بررسی شود، لازم است که حداقل 90 دقیقه زودتر از سایر مسافرین در فرودگاه حضور داشته باشند. نوزادانی که 10 روزه به بعد هستند می توانند سوار هواپیما شوند. البته طبق توصیه متخصصین اطفال، نوزادان زیر یک و نیم ماه بهتر است سوار هواپیما نشوند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم را در خصوص تهیه بلیط برای کودکان و نوزادان تان به دست آورده باشید.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *